מדוע קורס אנגלית לא מספיק

טעות נפוצה היא להירשם לקורס אנגלית ולקוות לסיים את הקורס עם אנגלית טובה. במאמר זה אסביר מה אי אפשר ללמוד בקורס, וכיצד אפשר לשפר את הלמידה העצמאית בעזרת שיטות למידה. 

שמעון פרוס

שמעון פרוס

מומחה לשיטות למידה, MA

אחת התפיסות השגויות בלימוד אנגלית היא שאנגלית לומדים בכיתה כמו כל מקצוע אחר. מתוך תפיסה זו סטודנטים ניגשים לקורסי אנגלית בתקווה שאם הם לא יודעים אנגלית – קורס ישלים את הפער. בעוד קורס אנגלית הוא חשוב, הלימוד בכיתה מוגבל מאוד ואת העיקר יש ללמוד ולתרגל באופן עצמאי. בשורות הבאות אפרט אילו היבטים באנגלית לא ניתן ללמוד בכיתה.

לא לומדים אלפי מילים בכיתה

המשימה העיקרית בלימוד אנגלית היא לרכוש אוצר מילים בגודל הנדרש, שכן אוצר מילים הוא הבסיס להכול – האזנה, קריאה ושיחה. לימוד אוצר מילים הוא אתגר גדול, שכן עבור הבנת הנקרא במגוון נושאים רחב עלינו לדעת 8,000-9,000 משפחות מילים, ועבור הבנת הנשמע עלינו לדעת 2,000-3,000 משפחות מילים. קורס אנגלית לא מספיק, כיוון שלא לומדים בקורס אלפי מילים. בדרך כלל הדגש בקורס הוא על דקדוק, שיחה וכתיבה, ולימוד אוצר המילים הוא לא בהיקף הנדרש.

לא מפתחים מיומנויות בכיתה

קורס אנגלית לא יכול להקנות מיומנויות כמו הבנת הנשמע, הבנת הנקרא או יכולות שיחה. אמנם מתרגלים מיומנויות אלו בכיתה, אך יש להתאמן על כך רבות מחוץ לכיתה ואף קורס לא מתיימר לפתח מיומנויות אלו באופן מלא.

כשמדובר בהבנת הנשמע, עלינו לפתח את היכולת להבין אנשים כשהם מדברים מהר או לא ברור. כשמדובר בהבנת הנקרא עלינו לפתח את היכולת לקרוא מהר ובמאמץ נמוך. כשמדובר ביכולת שיחה, עלינו להגיע לרמה בה אנו מדברים באוטומטיות ללא הצורך לחשוב איך להגיד כל דבר. 

יש להתאמן רבות מחוץ לכיתה כדי לפתח מיומנויות אלו, אך אימון בלבד אינו מספיק. כדי לראות תוצאות טובות, יש להתאמן נכון ולא רק להתאמן הרבה, כפי שאני מלמד בסדנת אנגלית שוטפת

ללמוד אנגלית עם שיטות למידה

כדי להצליח בלימוד אנגלית באופן עצמאי, עלינו ללמוד עם שיטות למידה מבוססות מחקר שיהפכו את הלמידה שלנו ליעילה יותר. בסדנת אנגלית שוטפת אני מלמד שיטות מעשיות ללימוד ורכישת אלפי מילים באופן עצמאי, ומגוון שיטות לפיתוח מיומנויות הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, ויכולות שיחה. וכמו בכל תחום, כשלומדים נכון – מצליחים.