הטעות הגדולה ביותר בלימוד אנגלית

אנשים רבים השקיעו המון בלימוד אנגלית ולמרות זאת נשארו ברמה בינונית. במאמר זה תקראו על הטעות הגדולה ביותר שלהם.

שמעון פרוס

שמעון פרוס

מומחה לשיטות למידה, MA

הטעות הגדולה ביותר בלימוד אנגלית היא להתמקד בדקדוק ולהזניח את אוצר המילים. חשוב להבין שאפשר להסתדר עם דקדוק גרוע, אך אי אפשר להסתדר עם אוצר מילים נמוך (Folse, 2004). אדם עם אוצר מילים נמוך לא יבין טקסט או שיחה בגלל כמה מילים בודדות לא-מובנות, גם אם הדקדוק שלו מצוין. לצערנו רוב האנשים לא מבינים את הקריטיות של אוצר מילים להצלחה בלימוד אנגלית דבר שמעכב את ההתקדמות שלהם.

לימוד אוצר מילים היא משימה גדולה מכפי שהיא נראית. מחקרים מצאו שעבור הבנת הנשמע של שיחה יומיומית עלינו לדעת לפחות 2,000-3,000 משפחות מילים, ואילו עבור הבנת הנקרא במגוון נושאים עלינו לדעת 8,000-9,000 משפחות מילים, כפי שפירטתי כאן. מספרים אלו הם גבוהים מאוד, ויש ללמוד באופן יזום ומכוון כדי להשיג יעד זה.

בכיתה לא לומדים אלפי מילים

דקדוק הוא גוף ידע פורמלי שאפשר ללמד בכיתה כמו מתמטיקה או היסטוריה. לעומת זאת לא מלמדים בכיתה אלפי מילים וגם אין צורך במורה עבור כך. אמנם בכל קורס אנגלית מקדישים חלק מהזמן להרחבת אוצר המילים אך אין זה מספיק בגלל ההיקף העצום של המילים שיש ללמוד. בשורה התחתונה, בלימוד אנגלית ישנו מצב אבסורדי בו לא ניתן ללמוד בכיתה את הדבר החשוב ביותר, שהוא אוצר מילים גדול. 

להקנות לתלמידים כלים ללמידה עצמאית של אוצר מילים

בשנים האחרונות עולה ההבנה שכשמדובר בלימוד אנגלית הלמידה לא מסתיימת בכיתה, ועלינו לצייד את התלמידים בשיטות ללימוד עצמאי של אוצר מילים ופיתוח מיומנויות. בסדנת אנגלית שוטפת אני מלמד כיצד ללמוד אלפי מילים ולפתח מיומנויות באנגלית באופן עצמאי, בהתבסס על המחקר המעודכן בתחום. וכמו בלמידה בכלל, כשלומדים נכון – מצליחים מעבר למצופה.

הפניות

Folse, K. S. (2004). Myths about teaching and learning second language vocabulary: What recent research says. TESL Reporter37(2), 1-13.‏